Aftellen....nog 4 dagen - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Sandra Jong - WaarBenJij.nu Aftellen....nog 4 dagen - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Sandra Jong - WaarBenJij.nu

Aftellen....nog 4 dagen

Door: Sandra de Jong

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 Juli 2014 | Nederland, Voorschoten

Het aftellen is nu echt begonnen, nog 4 dagen en dan is het zover!

Gelukkig deze week al vrij en dus tijd voor de de laatste voorbereidingen:
batterijen aan de oplader, check
statief gekocht, check
filters gekocht, check
reisdagboek aangemaakt, check
photoshop geïnstalleerd, check
strooigoed voor afrika, check
zonnebrand, check
anti-muggenspul, check
inchecken, o nee, kan nog niet
.....................
..........................
En natuurlijk ook nog ff hier gezellig eten, daar een bakkie doen, allergie therapeut, fitness en zo kom ik de week wel door.

En zo zijn er ook nog duizend en één dingen waar ik nog aan moet denken. Zo moet ik nog een adapter voor de stekker scoren, want ik moet natuurlijk ook daar weer alles kunnen opladen. Mmmm, misschien ook maar een verlengsnoer inpakken zodat ik meerdere dingen tegelijk kan laden of zou het Afrikaanse stroomnet dat niet trekken?!? De e-reader moet ook nog gevuld worden. Geen idee of ik tijd heb om te lezen, maar in ieder geval heb ik wat uurtjes te doden op de heen- en terug reis.....

Happy, de kat, moet ook nog weggebracht worden op donderdag en dan kan ik pas echt gaan pakken. Als ik nu de koffer al tevoorschijn haal, verstopt ze zich gelijk in het kleinste hoekje en dan wordt het een drama om haar te pakken te krijgen. Dus voor het relaxte vakantiegevoel van mij en Happy, wordt het een onverwachte overval en transport naar paps en mams.

Maar langzaam aan verschijnen de stapels spullen overal in huis. In de inloopkamer/kast de afritsbroeken, de shirts maar ook de dikke truien. Want tenslotte is het daar winter en en ook al is het overdag tussen de 20 en 25 graden, 's avonds kan het flink afkoelen. De eettafel ligt vol met apparatuur zoals camera, laptop, e-reader etc. Wat sjouwt een mens toch allemaal mee. Ik mag hopen dat ik die 23 kilo bagage ga redden;-)

En om alvast een beetje in de stemming te komen, blader ik nog even door de foto's van 2007 heen. Wow, ik krijg er steeds meer zin in! De mooiste foto's van toen zal ik alvast hier uploaden, zodat ik na een maand kan vergelijken... ;-)

Kortom, nog een hoop te doen en nog weinig tijd. Maar ik heb er in ieder geval zin in!!! Iedereen fijne vakantie en leuk dat jullie met mij meeleven!

Grt, Sandra

  • 15 Juli 2014 - 14:34

    Rene:

    Veel plezier, wij zijn aan het pakken.

  • 15 Juli 2014 - 15:19

    Thea De Jong:

    Zo te zien ben je al druk bezig en heb je een hoop dingen te regelen en is Photoshop gelukt. Zie je donderdag met onze loge en dan gaat het aftellen echt beginnen.
    Gr. Paps en Mams

  • 15 Juli 2014 - 23:19

    Alice:

    Een goede voorbereiding is het halve werk, gaat zo te lezen helemaal goedkomen dus! Veel plezier!

  • 19 Juli 2014 - 12:01

    Astrid:

    Een hele mooie inspirerende tijd. Ik kijk uit naar je ervaringen!☺ Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorschoten

Wildlifefotografie in Thanda

Nog ruim een week en dan is het zover, dan start mijn avontuur in Zuid Afrika. Wil je weten wat ik precies ga doen, lees dan verder.
Ik zal proberen regelmatig een verslag op deze site te plaatsen en uiteraard ook veel foto's.

groet, Sandra


Als je denkt dat dit project alleen maar om leuke plaatjes schieten gaat, dan heb je het mis! Het doel van dit project is om de foto's die gemaakt worden tijdens dit project, in te zetten voor het behoud van dit mooie stukje Zuid-Afrika, in het bijzonder het Thanda Private Game Reserve. De betrokkenheid van de lokale bevolking is hierin van groot belang. Daarom wordt er een fotodatabase van lokale wildlife (van olifanten tot kleine dieren als vogels of reptielen) opgebouwd en deze te gebruiken voor educatieve doeleinden.

Eerst een oriëntatie, daarna de cursus
Als eerste paar dagen volg je een oriëntatieprogramma. Je krijgt belangrijke informatie van je begeleiders en maakt kennis met de projecten. Verder leer je een paar woordjes Zulu en bezoek je plaatsen in de omgeving. Zo krijg je de kans te zien hoe mensen op het platteland van Zuid-Afrika wonen en leven. Na de oriëntatie begint een intensieve 3-daagse fotocursus, geschikt voor beginners en gevorderden. Deze cursus wordt begeleid door een ervaren fotograaf en hij zal je de fijne kneepjes van het fotograferen van wildlife proberen bij te brengen.

Foto's en voorlichting
Na de introductie/cursusweek ga je echt aan de slag. Je werkterrein zal het Thanda Private Game Reserve zijn. Een 14.000 hectare groot reservaat op anderhalf uur rijden van St Lucia waar alle wilde dieren acte de présence kunnen geven. Inclusief de Big 5! Verder zul je ook een bezoek brengen aan het dichtbij gelegen iSimangaliso Wetland Park dat op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat. Dit prachtige natuurgebied leent zich uitstekend voor het maken van landschapsfoto's.

Als vrijwilliger trek je de natuur in, maak je foto's en geef je af en toe les over het belang van natuurbehoud, bijvoorbeeld op een schooltje of buurtcentrum. Maar je helpt ook mee met het verwijderen van afval of uitheemse planten uit het natuurgebied. Of je zet bedreigde inheemse planten en dieren (krokodillen!) weer terug in hun oorspronkelijke leefgebied en maak je informatieborden in zowel het Engels als in het Zulu om de bevolking en toeristen te informeren over het belang van natuurbehoud.

's Ochtends op pad gaan om olifanten, luipaarden, bijzondere vogels of reptielen te fotograferen. En 's middags lesgeven over het belang van natuurbehoud, op een schooltje, kinderdagverblijf of buurtcentrum. Zo kan je dag eruit zien. Maar het hangt natuurlijk helemaal af van lokale omstandigheden, bijvoorbeeld het weer!

- See more at: http://www.activityinternational.nl/Zuid-Afrika/Wildlifefotografie.aspx#sthash.OIro8a9f.dpuf

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Het zit er alweer bijna op…

12 Augustus 2014

Drakensbergen 8 - 11 augustus

12 Augustus 2014

update - Donderdag 7 augustus

03 Augustus 2014

Weekend, time to relax

01 Augustus 2014

Donderdag 31 juli – Just an other day in Thanda
Sandra

gezellig, enthousiast, sociaal, creatief, reislustig, avontuurlijk, trouw, loyaal enne....de rest moet je maar zelf ontdekken.

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 7778

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Wildlifefotografie in Thanda

Landen bezocht: